lördag 28 juli 2007

Fortsättning semestern MOLLÖSUND

Min duktiga och stolta 9- åring tittar på den största makrillen de fångade på hela båten.
Att rensa fisk har han inte efter sin mamma, han klarade det galant och rensade all sin fisk själv
Vi köpte havskräftor och åt.....eller nu ljög jag lite...
mannen och jag äter inte kräftor men sonen gör. Så han åt havskräftor medan vi åt supergoda rökta räkor med saffransaioli till

Vi var på havets hus i Lysekil och såg då bla dessa fula fiskar. Om jag inte har helt fel för mig så är det nog Havs katter som ska vara goda att äta, men jag vet inte om jag är så sugen....


Igår skulle vi egentligen göra något annat men vi ångrade oss och bokade en timmes ridning i skogen istället

Jag själv är ingen ridtjej, är väl egentligen rättså rädd för hästarna , men nu var det barnen som skulle få prova.....

De tyckte det var väldigt roligt, så kanske jag också skulle våga mig på att prova

1 kommentar:

Camilla, hus nr 8 sa...

Åhhh va mysigt ni har haft det! Och vilken god mat ni har ätit... saffransaioli låter smarrigt!